27 October 2011

.nak hilangkan parut cik jerawat .

.salam.

*winkwink* haaa . barubaru ni kan sye terserempak dengan kawan sye . bayangkan da dua tahun tak jumpa.
sobsob -_______________- .. biasalah kalau perempuan dengan perempuan da jumpa mesti la pelok la cium la lagapipi la . #kadangkadang agak rimas kalau dengan pompuan sebab kalau boleh sepuluh kali kan :p
then kitorang lepak la kejap . eh bukan kejap tapi lelama . sembangsumbang . ngumpat ketupat *buat dosa kering je . kuikui . pastu bleh plak ......
si A : eh ieda .. asal muka kau nampak lain ha ?? 
sye : apa yang lain? hidung aku da senget ke? mata aku da juling ke?
si B : ha'ah la . dulu muka kau kemain lagi jerawat merata .
sye : *cettt sentap mak nok* tau la muka aku dulu burok bebenor :'( 
si B : eh aku tak cakap burok pun . ada tips ? facial eh ?


cett ayat dia sangat tulus dan jujur . grr . mana ada sye jumpa manamana bomoh . pergi facial ? OMG *oh mak gerun . sye tak mampu . kehkeh . duit pun takde . HAHA . sye guna petua yang mak sye bagi . petua dia macamni ..
putih telur dikacau dengan sedikit perahan limau nipis .sapu pada muka pada setiap malam sebelum tidur .biar sampai pagi . bangun pagi baru basuh ..

mulamula sye tak amalkan . tapi bila sye guna pencuci muka pun tak hilang jugak .. then sye amal kan . ni hasilnya


selepas 
sebelum
haa alhamdulillah ..... nampak tak parut jerawat sebelum petua diamalkan . tengok la selepas . see . i told u .
kuikui . takpayh nak pergi facial . bazir duit je . hehe .

ini adalah sebahagian daripada usaha kita sendiri . hasilnya datang daripada kuasa ALLAH . tapi mesti ingat . sebelum nak sapu . SELAWAT dahulu sebanyak tiga kali .  

#eh tetiba kan hati ni rasa nak buat blog loghat perak ke nogori ko . gamaknye boleh ke idak ?? kuikui


copy paste are not allowed . be yourself . thanks for read this entry

3 comments:

blissful cat said...

hari-2 pkai ke

si cokolat said...

@blissful cat yup bliss . hari2 pakai . make sure putih telur tau bukan kuning skali . nnt busuk plak . :D pastu kte nak sapu ckit je . nnt putih telur yg da cmpur ngan limau tu ada baki . yg tu bleh simpan dlm fridge supaya die tak busuk . then esok mlm gne blik yg u simpan tu . INSYAALLAH . sumer hilang . ini effort kte .

Bobby Behos said...

cantik ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...